Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv lidského činitele v provozu dopravních letounů
Pískatý, Slavomír ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského činitele v provozu civilních dopravních letounů. Zaměřuje se především na vyhodnocení druhu, původu a četnosti jednotlivých chyb v technice pilotáže letadel. Součástí práce je studie nejčastějších chyb lidského činitele uvedené na příkladu evropské letecké společnosti. Závěrečná část práce obsahuje návrhy metod a postupů, jak eliminovat lidské chyby a zvýšit tak bezpečnost v letecké dopravě.
Měření parametrů větru na palubě malého letadla
Helia, Petr ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá větrem a jeho působením na bezpečnost civilního letectví. Autor zde píše o způsobech měření parametrů větru na palubě malého letadla a definuje chyby jednotlivých postupů.
Jak ČTK informuje: analýza agenturního zpravodajství na příkladu leteckých nehod v ČR v roce 2011
Zuska, Adam ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Letecké nehody, ať se týkají malých či velkých letadel, bývají často středem zvýšeného zájmu médií. Zatímco komerční média si pro své zpravodajství mnohdy vybírají jen ty události, jejichž výsledkem je značná škoda na majetku či případný počet obětí, lze se domnívat, že by k této selekci nemělo docházet u médií veřejné služby, jejichž posláním je poskytovat vyvážené a všestranné zpravodajství pro svobodné vytváření názorů. V případě zpravodajských agentur, jejichž obecným posláním je shromažďovat a dále poskytovat sesbírané informace, platí tento předpoklad dvojnásob. Cílem této práce je zanalyzovat slovní zpravodajské produkty České tiskové kanceláře a na příkladu zpravodajství o leteckých nehodách, které se staly v ČR v roce 2011, určit informační kvalitu zpravodajského servisu s důrazem na zhodnocení spolehlivosti, aktuálnosti a terminologické přesnosti jednotlivých zpráv. První část práce nabízí teoretická východiska pro analýzu - popisuje okolnosti výběru zpráv a s tím související zásadní myšlenkové přístupy. Druhá část zahrnuje samotnou kvalitativní obsahovou analýzu zpravodajství, a to především formou komparace mediální produkce s institucionálně zpracovanými daty zachycujícími reálný stav letecké nehodovosti v analyzovaném období.
Letecké a železniční nehody československých provozovatelů v letech 1948-1989 v denním tisku
Šírová, Tereza ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Rigorózní práce Letecké a železniční nehody československých provozovatelů v letech 1948-1989 v denním tisku se zabývá průběhem, historickými okolnostmi a zejména mediálním pokrytím dvaceti závažných dopravních nehod, k nimž došlo v komunistickém Československu. Práce popisuje a porovnává zobrazení těchto nehod ve vzorku denního tisku - v denících Rudé právo a Mladá fronta. Práce ukazuje, jak se ve sledovaném období měnila kvantita i kvalita zpravodajského pokrytí, porovnává rozdíly v jeho rozsahu i obsahu a také v přístupu obou deníků. Snaží se také vysledovat faktory, které způsob zpravodajského pokrytí mohly ovlivnit. Cílem je poukázat na proměny mediálních obsahů a zasadit tato zjištění do historického, společenského, politického a mediálně-teoretického kontextu.
Měření parametrů větru na palubě malého letadla
Helia, Petr ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá větrem a jeho působením na bezpečnost civilního letectví. Autor zde píše o způsobech měření parametrů větru na palubě malého letadla a definuje chyby jednotlivých postupů.
Letecké a železniční nehody v ČSSR a ČR v letech 1960-2008 v denním tisku
Šírová, Tereza ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce Letecké a železniční nehody v ČSSR a ČR v letech 1960 - 2008 v denním tisku se zabývá průběhem, okolnostmi a mediálním pokrytím deseti závažných dopravních nehod (pěti leteckých a pěti železničních). Snaží se také o jejich zasazení do celkového společenského kontextu. Práce popisuje a porovnává zobrazení těchto nehod ve vzorku denního tisku - v denících Rudé právo, Právo, Mladá fronta a Mladá fronta DNES. Práce ukazuje, jak se ve sledovaném období měnil způsob zpravodajského pokrytí závažných leteckých a železničních nehod a porovnává rozdíly v rozsahu i obsahu tohoto pokrytí. Snaží se také vysledovat faktory, které ovlivňovaly nebo ovlivňují způsob informování o těchto událostech. Cílem je poukázat na proměny metod i výsledků novinářské práce a zasazení těchto zjištění do historického, společenského a mediálně- teoretického kontextu. Kromě této praktické části je práce doplněna o kapitoly, věnované teorii leteckých a železničních nehod a jejich prevence. Mediální analýza je doplněna přehledem vývoje médií ve sledované době a relevantních mediálních teorií.
Analýza vybraných leteckých nehod, které vznikly v důsledku srážek s ptactvem.
Dudáš, Štěpán ; Šmída, Zbyněk (vedoucí práce) ; Riedl, Marcel (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je analýza leteckých nehod, jež jsou zapříčiněná srážkami s ptactvem. Práce pojednává o příčinách, důsledcích a preventivních činnostech, které mají za úkol, co nejvíce zmírnit dopad srážek leteckých dopravních prostředků na životy a zdraví nejen člověka, ale i ptáků a životního prostředí, ať již použitím biologických či technických prostředků.
Vliv lidského činitele v provozu dopravních letounů
Pískatý, Slavomír ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského činitele v provozu civilních dopravních letounů. Zaměřuje se především na vyhodnocení druhu, původu a četnosti jednotlivých chyb v technice pilotáže letadel. Součástí práce je studie nejčastějších chyb lidského činitele uvedené na příkladu evropské letecké společnosti. Závěrečná část práce obsahuje návrhy metod a postupů, jak eliminovat lidské chyby a zvýšit tak bezpečnost v letecké dopravě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.